Teljesítményre és maximálisan a legjobb üzemidőre kihegyezett elektronikus vezérlés
Az új fejlesztésű motorvezérlő korszerű diagnosztikai lehetőségekkel rendelkezik, mely képes a működési paraméterek folyamatos vizsgálatával előre prognosztizálni a lehetséges hibákat, segítve azok feltárását és javítását.
Hosszú élettartamra tervezve
Az erős és integrált szerkezeti kialakításának köszönhetően megközelítőleg 20.000 üzemórás élettartam várható, és akár kétszer is újjáépíthető.
Könnyű javíthatóság és egyszerűen elvégezhető szervizfeladatok
A JD18 motort az egyszerűen elvégezhető szervizfeladatok és a könnyű javíthatóság szem előtt tartásával tervezték. Nagy újdonság ebben a teljesítménykategóriában a hidraulikus szelepemelők megjelenése, melyek lehetővé teszik a szelephézag-állítás automatizálását, leegyszerűsítve ezáltal a karbantartást.
Új folyadékkezelési stratégia
Innováció a folyadékkezelés és megbízhatóság terén. Az új égéstechnológia egyszerűsített légrendszert kínál, fix és wastegate turbókkal, így kipufogógáz-utókezelés alkalmazása nélkül is teljesíti a kibocsátási követelményeket. Ez a funkció egyszerűsített motorintegrációt és beépítési méreteket biztosít. A JD18 új égéstechnológiával rendelkezik, amely lehetővé teszi a John Deere számára, hogy utókezelés nélkül kínáljon motort az 522-676 kW (700-907 LE) teljesítménytartományban. Nem kell DEF! A nagynyomású common-rail üzemanyagrendszer lehetővé teszi a motor optimális fogyasztását. A Diamond Like Coating (DLC) pedig javítja a biodízel-kompatibilitást és a rendszer hosszú élettartamát.
A motor jellemzői
STAGE V. kibocsátási kategória
A John Deere sok fejlesztésre szánt munkaórával rendre hamarabb teljesítette az EPA és az EU kibocsátási előírásait, miközben javította a teljesítményt és a folyadékhatékonyságot.
Soros turbófeltöltő
A levegő a szűrőkön keresztül először az alacsony nyomású turbófeltöltőbe, majd onnan a nagynyomású turbófeltöltőbe kerül, ahol az elősűrített levegőt tovább sűrítjük. A nagynyomású levegő ezután egy töltőlevegő-hűtőn keresztül a motor szívócsövébe kerül. A két turbófeltöltő közötti munkamegosztás révén mindkettő maximális hatékonysággal és alacsonyabb fordulatszámon működhet, ami csökkenti a turbófeltöltő alkatrészeinek igénybevételét és javítja a megbízhatóságot. A soros turbófeltöltés nagyobb feltöltőnyomást biztosít, mint az egy turbófeltöltős konfigurációk, ami nagyobb teljesítménysűrűséget, jobb, alacsony fordulatszámú nyomatékot és hatékonyabb működést eredményez a magasabb teljesítménytartományban is.
Hűtött kipufogógáz-visszavezetés (EGR)
Az EGR hűti és keveri a lehűtött kipufogógázt a beáramló friss levegővel, hogy csökkentse az égési csúcshőmérsékletet és az oxigén mennyiségét, ezáltal csökkentve a Nox-tartalmat, főként az alacsony fordulatszámtartományban, ahol nagy a légfelesleg.
Nagynyomású common-rail (HPCR)
A HPCR üzemanyagrendszer változó common-rail és nagy befecskendezési nyomást biztosít. Emellett szabályozza az üzemanyag-befecskendezés időzítését, és pontos vezérlést biztosít a befecskendezés kezdetére, időtartamára és végére.
Levegő-levegő utóhűtés
Ez a leghatékonyabb módszer a beszívott levegő hűtésére, amely segít csökkenteni a motor károsanyag-kibocsátását, miközben megőrzi az alacsony fordulatszámú nyomatékot, az átmeneti reakcióidőt és a csúcsnyomatékot. Lehetővé teszi, hogy a motor jobb üzemanyag-fogyasztás és a legalacsonyabb üzemeltetési költségek mellett megfeleljen a kibocsátási előírásoknak.
4 szelepes hengerfej
A 4 szelepes hengerfej kiváló légáramlást biztosít, alacsony fordulatszámú nyomatékot és átmeneti reakciót eredményez.
John Deere alkalmazások
John Deere 9RX sorozat
9R 710, 9RX 770, 9RX 830
John Deere önjáró szecskázók
9500, 9600, 9700
John Deere JD18X (6180CI510) ipari dízelmotor |
|
Kibocsátási tanúsítványok |
|
EP A Final Tier 4 |
|
EU Stage V. |
|
A motor általános adatai |
|
Modell |
6180CI510 |
Hengerek száma |
6 |
Lökettérfogat – l (cu in) |
18 (1098) |
Furat és löket – mm (in) |
148x174 (5,8x6,8) |
Motortípus |
Soros, 4 ütemű |
Törekvés |
Turbófeltöltős és levegő-levegő utóhűtéses |
Hossz – mm (in) |
1750 (69) - A méretek a kiválasztott opcióktól függően változhatnak. |
Szélesség – mm (in) |
920 (36) |
Magasság – mm (in) |
1507 (59) |
Súly, száraz – kg (lb) |
2119 (4672) - Olajjal, a hűtőfolyadék nélkül (beleértve a motort, a lendkerékházat, a lendkerekeket és az elektronikát) |
Kipufogó-utókezelő rendszer |
Nem szükséges az FT4/Stage 5 kibocsátási feltételek teljesítéséhez |
Teljesítményadatok |
|
Névleges teljesítmény |
522-677 kW (700-908 LE) @ 1900 1/min |
Csúcsteljesítmény |
560-677 kW (751-908 LE) @ 1700 1/min |
Alkalmazás értékelése |
Folyamatos, nagy teherbírású, szakaszos |
Csúcsnyomaték |
4250 Nm (3135 lb-ft) 1400 1/min mellett |
Specifikáció
A táblázatban szereplő adatok a 6180CI510 jelű ipari dízelmotor jellemzői. Az alkalmazások tekintetében a műszaki adatok és méretek változhatnak. Ha további információkat szeretne a termékkel kapcsolatban, akkor keresse a KITE gép-, illetve alkatrészértékesítő kollégáit.
Mihály Attila, központi szervizspecialista