Gépek, eszközök 2024. július 12.

Kibővült a John Deere motorok teljesítménypalettája

Az ipari és mezőgazdasági alkalmazású motorok teljesítménypalettája 522-677 kW-ra bővült, a maximális 4250 Nm nyomaték mellett alacsony fordulaton (1900 1/min) csendes működésű motorokat kaptunk. A motor hátsó kiépítése tartalmaz egy segédhajtóművet, amely akár 2 közvetlen és független hajtást tesz lehetővé maximum 902 Nm erejéig. EPA és EU környezetvédelmi előírások betartása mellett FT4/ STAGE V. kibocsátási tanúsítvánnyal rendelkezik.

Teljesítményre és maximálisan a legjobb üzemidőre kihegyezett elektronikus vezérlés

Az új fejlesztésű motorvezérlő korszerű diagnosztikai lehetőségekkel rendelkezik, mely képes a működési paraméterek folyamatos vizsgálatával előre prognosztizálni a lehetséges hibákat, segítve azok feltárását és javítását.

Hosszú élettartamra tervezve

Az erős és integrált szerkezeti kialakításának köszönhetően megközelítőleg 20.000 üzemórás élettartam várható, és akár kétszer is újjáépíthető.

Könnyű javíthatóság és egyszerűen elvégezhető szervizfeladatok

A JD18 motort az egyszerűen elvégezhető szervizfeladatok és a könnyű javíthatóság szem előtt tartásával tervezték. Nagy újdonság ebben a teljesítménykategóriában a hidraulikus szelepemelők megjelenése, melyek lehetővé teszik a szelephézag-állítás automatizálását, leegyszerűsítve ezáltal a karbantartást.

Új folyadékkezelési stratégia

Innováció a folyadékkezelés és megbízhatóság terén. Az új égéstechnológia egyszerűsített légrendszert kínál, fix és wastegate turbókkal, így kipufogógáz-utókezelés alkalmazása nélkül is teljesíti a kibocsátási követelményeket. Ez a funkció egyszerűsített motorintegrációt és beépítési méreteket biztosít. A JD18 új égéstechnológiával rendelkezik, amely lehetővé teszi a John Deere számára, hogy utókezelés nélkül kínáljon motort az 522-676 kW (700-907 LE) teljesítménytartományban. Nem kell DEF!  A nagynyomású common-rail üzemanyagrendszer lehetővé teszi a motor optimális fogyasztását. A Diamond Like Coating (DLC) pedig javítja a biodízel-kompatibilitást és a rendszer hosszú élettartamát.

A motor jellemzői

STAGE V. kibocsátási kategória

A John Deere sok fejlesztésre szánt munkaórával rendre hamarabb teljesítette az EPA és az EU kibocsátási előírásait, miközben javította a teljesítményt és a folyadékhatékonyságot.

Soros turbófeltöltő

A levegő a szűrőkön keresztül először az alacsony nyomású turbófeltöltőbe, majd onnan a nagynyomású turbófeltöltőbe kerül, ahol az elősűrített levegőt tovább sűrítjük. A nagynyomású levegő ezután egy töltőlevegő-hűtőn keresztül a motor szívócsövébe kerül. A két turbófeltöltő közötti munkamegosztás révén mindkettő maximális hatékonysággal és alacsonyabb fordulatszámon működhet, ami csökkenti a turbófeltöltő alkatrészeinek igénybevételét és javítja a megbízhatóságot. A soros turbófeltöltés nagyobb feltöltőnyomást biztosít, mint az egy turbófeltöltős konfigurációk, ami nagyobb teljesítménysűrűséget, jobb, alacsony fordulatszámú nyomatékot és hatékonyabb működést eredményez a magasabb teljesítménytartományban is.

Hűtött kipufogógáz-visszavezetés (EGR)

Az EGR hűti és keveri a lehűtött kipufogógázt a beáramló friss levegővel, hogy csökkentse az égési csúcshőmérsékletet és az oxigén mennyiségét, ezáltal csökkentve a Nox-tartalmat, főként az alacsony fordulatszámtartományban, ahol nagy a légfelesleg.

Nagynyomású common-rail (HPCR)

A HPCR üzemanyagrendszer változó common-rail és nagy befecskendezési nyomást biztosít. Emellett szabályozza az üzemanyag-befecskendezés időzítését, és pontos vezérlést biztosít a befecskendezés kezdetére, időtartamára és végére.

Levegő-levegő utóhűtés

Ez a leghatékonyabb módszer a beszívott levegő hűtésére, amely segít csökkenteni a motor károsanyag-kibocsátását, miközben megőrzi az alacsony fordulatszámú nyomatékot, az átmeneti reakcióidőt és a csúcsnyomatékot. Lehetővé teszi, hogy a motor jobb üzemanyag-fogyasztás és a legalacsonyabb üzemeltetési költségek mellett megfeleljen a kibocsátási előírásoknak.

4 szelepes hengerfej

A 4 szelepes hengerfej kiváló légáramlást biztosít, alacsony fordulatszámú nyomatékot és átmeneti reakciót eredményez.

John Deere alkalmazások

John Deere 9RX sorozat

9R 710, 9RX 770, 9RX 830

John Deere önjáró szecskázók

9500, 9600, 9700

John Deere JD18X (6180CI510) ipari dízelmotor

Kibocsátási tanúsítványok

EP A Final Tier 4

EU Stage V.

A motor általános adatai

Modell

6180CI510

Hengerek száma

6

Lökettérfogat – l (cu in)

18 (1098)

Furat és löket – mm (in)

148x174 (5,8x6,8)

Motortípus

Soros, 4 ütemű

Törekvés

Turbófeltöltős és levegő-levegő utóhűtéses

Hossz – mm (in)

1750 (69) - A méretek a kiválasztott opcióktól függően változhatnak.

Szélesség – mm (in)

920 (36)

Magasság – mm (in)

1507 (59)

Súly, száraz – kg (lb)

2119 (4672) - Olajjal, a hűtőfolyadék nélkül (beleértve a motort, a lendkerékházat, a lendkerekeket és az elektronikát)

Kipufogó-utókezelő rendszer

Nem szükséges az FT4/Stage 5 kibocsátási feltételek teljesítéséhez

Teljesítményadatok

Névleges teljesítmény

522-677 kW (700-908 LE) @ 1900 1/min

Csúcsteljesítmény

560-677 kW (751-908 LE) @ 1700 1/min

Alkalmazás értékelése

Folyamatos, nagy teherbírású, szakaszos

Csúcsnyomaték

4250 Nm (3135 lb-ft) 1400 1/min mellett

 

Specifikáció

A táblázatban szereplő adatok a 6180CI510 jelű ipari dízelmotor jellemzői. Az alkalmazások tekintetében a műszaki adatok és méretek változhatnak. Ha további információkat szeretne a termékkel kapcsolatban, akkor keresse a KITE gép-, illetve alkatrészértékesítő kollégáit.

Mihály Attila, központi szervizspecialista