A siker alapjait két forgózsámolyos konstrukció fektette le, a B18, valamint a C18 pótkocsik. A gének ezekben a termékekben láttak napvilágot, a csavarodó létraalváz, az alacsony súlypont, a nagy szilárdságú acélszerkezetek, a minőségi fődarabok képviselte magas műszaki színvonal.
Ezen túlmenően partnereink megismerhették a gazdag alapfelszereltséget, amellyel ezek a kiváló ár/érték arányú eszközök elfoglalták előkelő pozíciójukat a magyar piacon.
Az eladott darabszámok bizonyítják, hogy a Furrier pótkocsik kiválóan teljesítik partnereink logisztikai kihívásait. Sőt, egy ötletes megoldással kihasználtságuk még tovább növelhető, ugyanis egy speciális opció a folyadékszállításra szolgáltat megoldást egy 8,1 m3-es, UV stabil polietilén tartály formájában, amellyel akár folyékony műtrágya is szállítható, hisz anyagából adódóan korrózióálló, jelentősen megkönnyítve a tápanyagellátási feladatokat. A tartály töltését egy Banjo szivattyú végzi.
Ettől az évtől a C típuscsalád két új taggal bővült. A három irányba billentő C14-es kocsi diszkrétebb fizikai méreteivel és terhelhetőségével a kisebb teljesítményű traktorok felhasználóinak jelenthet tökéletes alternatívát. Hasznos terhelhetősége 10 550 kg, mindez 12 m3-es raktérfogat mellett.
Ugyanakkor elkezdte pályafutását a C18/7000 variáns is. A bal oldalra és hátra billentő kocsi platófelépítménye 1 méterrel (7 010 mm) hosszabb az alapmodellnél, melynek köszönhetően raktérfogata közel 20%-kal nagyobb kapacitású.
Az eddigi kínálat csak és kizárólag forgózsámolyos pótkocsikból állt. Teljesen új színt hoz a palettára a G13,5 tandemtengelyes vontatmány. A jobb manőverezőképességű, minimum 10,3 tonna hasznos terhelhetőségű jármű minden alapvető tulajdonsága megegyezik forgózsámolyos társaival, mind alapfelszereltség mind az opciós kínálat tekintetében.
A legújabb fejlesztésnek az állattenyésztésben érdekelt partnereink örülhetnek elsősorban, ugyanis elkészült a H180 bálaszállító pótkocsi.
Kezdjük a legfontosabbal! A kocsi megengedett össztömege 20 000 kg. Ez egy előkelő paraméter a piactársak kavalkádjában. A plató mérete 9 900x2 480 mm, kihajtható bálarögzítőkkel ellátva elöl és hátul egyaránt. A kiegészítő, 1 990 mm-es platóhosszabbítás mechanikusan kihúzható. A biztonságos szállítást elősegítő kötési pontok a platószéleken kerültek kialakításra.
Az alváz a megszokott hegesztett, nagy szilárdságú acélszerkezet. A kocsi futóműve háromtengelyes, parabolarugózással, alapfelszereltségként 500/50-17, 20PR terhelési indexű gumikkal. Ez garancia a hosszú, biztonságos üzemeltetéshez és a stabilitáshoz még a változatos terepadottságok mellett is. A hátsó tengelyek sárvédővel rendelkeznek.
A közúti biztonságot szolgálja az aláfutásgátló, valamint a LED-es világítási rendszer. A kétkörös légfékberendezést a Wabco szállítja, automata fékerőelosztóval.
Az esztétikus megjelenést kétkomponensű, német, profi minőségű festéknek köszönheti az új sorozat.
Természetesen, a fejlődés, a fejlesztés nem állhat meg. A tervezőasztalon és a prototípusok között már ott „kopogtatnak” a jövő gyártmányai, amelyek még inkább kiszélesítik a KITE és a Furrier ajánlatait, lehetőségeit, és reményeink szerint növelik elégedett partnereink számát.
Pataki Sándor, kereskedelmet támogató mérnök