Gépek, eszközök 2024. október 22.

Furrier újdonságok - töretlenül előre

Korábbi cikkünkben megismerhettük a Furrier pótkocsik műszaki jellemzőit, olvashattunk néhány várható újdonságról a termékkínálat kapcsán. Most nézzük meg, milyen meglepetéssel tudunk szolgálni vevőink, partnereink számára.

A siker alapjait két forgózsámolyos konstrukció fektette le, a B18, valamint a C18 pótkocsik. A gének ezekben a termékekben láttak napvilágot, a csavarodó létraalváz, az alacsony súlypont, a nagy szilárdságú acélszerkezetek, a minőségi fődarabok képviselte magas műszaki színvonal.

Ezen túlmenően partnereink megismerhették a gazdag alapfelszereltséget, amellyel ezek a kiváló ár/érték arányú eszközök elfoglalták előkelő pozíciójukat a magyar piacon.

Az eladott darabszámok bizonyítják, hogy a Furrier pótkocsik kiválóan teljesítik partnereink logisztikai kihívásait. Sőt, egy ötletes megoldással kihasználtságuk még tovább növelhető, ugyanis egy speciális opció a folyadékszállításra szolgáltat megoldást egy 8,1 m3-es, UV stabil polietilén tartály formájában, amellyel akár folyékony műtrágya is szállítható, hisz anyagából adódóan korrózióálló, jelentősen megkönnyítve a tápanyagellátási feladatokat. A tartály töltését egy Banjo szivattyú végzi.

Ettől az évtől a C típuscsalád két új taggal bővült. A három irányba billentő C14-es kocsi diszkrétebb fizikai méreteivel és terhelhetőségével a kisebb teljesítményű traktorok felhasználóinak jelenthet tökéletes alternatívát. Hasznos terhelhetősége 10 550 kg, mindez 12 m3-es raktérfogat mellett.

Ugyanakkor elkezdte pályafutását a C18/7000 variáns is. A bal oldalra és hátra billentő kocsi platófelépítménye 1 méterrel (7 010 mm) hosszabb az alapmodellnél, melynek köszönhetően raktérfogata közel 20%-kal nagyobb kapacitású.

Az eddigi kínálat csak és kizárólag forgózsámolyos pótkocsikból állt. Teljesen új színt hoz a palettára a G13,5 tandemtengelyes vontatmány. A jobb manőverezőképességű, minimum 10,3 tonna hasznos terhelhetőségű jármű minden alapvető tulajdonsága megegyezik forgózsámolyos társaival, mind alapfelszereltség mind az opciós kínálat tekintetében.

A legújabb fejlesztésnek az állattenyésztésben érdekelt partnereink örülhetnek elsősorban, ugyanis elkészült a H180 bálaszállító pótkocsi.

Kezdjük a legfontosabbal! A kocsi megengedett össztömege 20 000 kg. Ez egy előkelő paraméter a piactársak kavalkádjában. A plató mérete 9 900x2 480 mm, kihajtható bálarögzítőkkel ellátva elöl és hátul egyaránt. A kiegészítő, 1 990 mm-es platóhosszabbítás mechanikusan kihúzható. A biztonságos szállítást elősegítő kötési pontok a platószéleken kerültek kialakításra.

Az alváz a megszokott hegesztett, nagy szilárdságú acélszerkezet. A kocsi futóműve háromtengelyes, parabolarugózással, alapfelszereltségként 500/50-17, 20PR terhelési indexű gumikkal. Ez garancia a hosszú, biztonságos üzemeltetéshez és a stabilitáshoz még a változatos terepadottságok mellett is. A hátsó tengelyek sárvédővel rendelkeznek.

A közúti biztonságot szolgálja az aláfutásgátló, valamint a LED-es világítási rendszer. A kétkörös légfékberendezést a Wabco szállítja, automata fékerőelosztóval. 

Az esztétikus megjelenést kétkomponensű, német, profi minőségű festéknek köszönheti az új sorozat.

Természetesen, a fejlődés, a fejlesztés nem állhat meg. A tervezőasztalon és a prototípusok között már ott „kopogtatnak” a jövő gyártmányai, amelyek még inkább kiszélesítik a KITE és a Furrier ajánlatait, lehetőségeit, és reményeink szerint növelik elégedett partnereink számát.

Pataki Sándor, kereskedelmet támogató mérnök