Amellett, hogy 2019. január 1-től csak a szigorú szabályrendszernek megfelelő, EURO 5 környezetvédelmi besorolású motorral rendelkező gépeket helyezünk forgalomba, fontosnak tartjuk a környezettudatos járműflotta-választást is. A KITE Zrt. célkitűzése a saját járműflotta üzemeltetésében a károsanyag-kibocsátás csökkentése. Példaértékű tervünk a hibrid járművek gyártójával, a Toyotával együttműködésben a dízelmotorral szerelt személygépjármű-flotta folyamatos lecserélése hibrid járművekre. A már meglévő két autó után 2019-ben további 75 darab járművel bővítjük a gépkocsiparkot. Ezzel a darabszámmal Magyarországon az elsők között lesz a cég, aki ekkora hibrid flottát üzemeltet, és a következő években is a járműpark további bővítését tervezzük, 3 év alatt 150 öntöltő hibrid elektromos Toyota (Yaris, vadonatúj Corolla Hatchback, vadonatúj Corolla Touring Sports, vadonatúj RAV4 és vadonatúj Camry modellek vegyesen) beszerzése mellett döntöttünk.
Az elmúlt években világszerte folyamatosan nőtt azoknak a személyautó flottájuk tekintetében a dízel hajtástól elforduló vállalati flottáknak a száma, akik a részben vagy teljesen elektromos hajtású autók mellett tették le a voksukat. Míg ugyanakkor az akkumulátoros elektromos autók (BEV) használhatósága a hosszú töltési idő és az alacsony hatótáv, valamint a fejletlen infrastruktúra okán még erősen korlátozott, a városi forgalomban az - akár 50-70%-ban tisztán elektromos üzemű közlekedést lehetővé tévő - öntöltő hibrid elektromos autók (HEV) valódi praktikus alternatívát jelentenek.
A környezettudatosság mellett ugyanakkor az öntöltő hibrid elektromos autók az üzembentartási költségek (TCO) terén is rendkívüli versenyelőnyt kínálnak. Miközben egy hibrid autó ára és fogyasztása nagyságrendileg egy hasonló felszereltségű dízelének felel meg, egy hibridben ötször kevesebb alkatrész van mint egy dízelben, és hiányoznak belőle az olyan, könnyen költséges javítási számlákat eredményező alkatrészek, mint a turbófeltöltő, a könnyen kopó kettős tömegű lendkerék, a karbantartást igénylő részecskeszűrő, az NOx szűrő, a kényes kuplung, a nagynyomású üzemanyagellátó rendszer, ráadásul még a fékrendszer is jóval mérsékeltebb kopásnak van kitéve mint egy dízel esetében. Mindez természetesen a hibridekre jellemző kimagasló maradványértékben is visszaköszön.
A KITE Zrt. Magyarország vezető agrárinnovátoraként a mezőgazdaságban fellelhető legmodernebb technológiákat, korszerű termelési eszközöket és üzemszervezési eljárásokat kívánja rendszerbe foglalni és partneri körében elterjeszteni, ezzel is segítve a versenyképes, fenntartható, valamint hatékony gazdálkodást. A hagyományok által kijelölt úton haladva kívánjuk a jövő digitális megoldásait a mezőgazdaság terén is meghonosítani, így a magyar piac úttörőjeként, egyedülálló módon tesszük elérhetővé a precíziós gazdálkodáshoz szükséges eszközök, termékek, szolgáltatások, informatikai és üzleti megoldások teljes, komplex rendszerét. Mindennek fényében természetes és egyben szimbolikus lépés számunkra, hogy személyautó-flottánk tekintetében is a piacon a legfejlettebb környezetbarát, hibrid elektromos hajtását választjuk. Emellett vezető mezőgazdasági szereplőként a környezettudatosság kiemelten fontos számunkra. A környezetbarát hibrid elektromos autók melletti elköteleződésünk ugyanakkor racionális döntés is, hiszen az elmúlt évben történt hosszútávú tesztelésük mellett meggyőződhettünk arról, hogy a hibridekre jellemző megbízhatóság és az üzembentartási költségek terén jelentkező előnyök – az alacsony fogyasztástól az alacsony szervizköltségeken át a kimagasló értéktartásig – minden kétséget kizáróan a legjobb választássá teszik számunkra a Toyota hibrid modelljeit. – fogalmaz Szabó Levente, a KITE Zrt. vezérigazgatója.